۱۳۸۶ شهریور ۴, یکشنبه

سرم را سرسری متراش

همشهری جوان از آن مجله هایی است که سعی می کند غیر سیاسی باشد و موفق هم بوده هر چند که احساس شخصی من در لایه های زیرین این نشریه گرایش به راست را تشخیص میدهد . بگذریم . همه این اطلاعلات را با توجه به چند شماره ای می گویم که توی آرایشگاه ورق زدم .می بینی مه من چقدر تیز هستم تیز .
عکسی توی شماره قبل این مجله چاپ شده که احتمالاً عکس مهمی است و البته معروف، چون مربوط به کودتای 28 مرداد است . اگر مهدی محسنی بودم حتماً یک عکس ( با موبایل) از عکس مذکور می گرفتم توی نگاتیو می گذاشتم تا خوانندگان جان از دیدن آن بهره مند شوند .
کودتاچیان در حال تراشیدن سر یکی از طرفداران مصدق هستند . مصدقیِ بیچاره با دستها و صورت کش آمده سرش پایین است و خشم فروخورده از برجستگی پیشانی اش مشخص و نمایان است . کودتاچی با موهای وازلین زده و براق و کت و شلواری مرتب و لبخند نه آنچنان مذبوحانه ا ی که انتظارش را داریم در کنتراسِ معناییِ کامل با مصدقیِ نگون بخت است . حتی رنگ کتهایشان هم، با هم کنتراس دارد. مصدقی روشن ، کودتاچی تیره . بالای سر مصدقی که در حال کچل شدن اجباری است، جناب شعبان بی مخ ایستاده و با اخم های گره کرده مشغول نگاه کردن به کتاب یا دفتری است که در دست دارد .
پی نوشت نسبتاً بی مورد : چند وقت پیش یکی از این کانالهای ماهواره ای مراسمی از جشن تولد نمیدانم چند سالگی آقای شعبان بی مخ پخش کرد که کلی از رجال مردمی و با مرام خارج از کشور نشین در این مراسم حضور داشتند ، مِن جمله آقای تورج نگهبانِ شاعر و تراته سرا که حضورش در آن مجلس برای من خیلی تعجب برانگیز و البته تاسف برانگیز بود حالا چرا تاسف برانگیز ؟ عجب آدم بی جنبه ای هستم من . در ضمن تورج نگهبان همان شاعری است که شعر " ای ایران ایران " محمد نوری را سروده که هر انتخابات از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود . چه جالب !

۲ نظر:

ناشناس گفت...

بيچاره مصدق و بيچاره ما با اين ترانه سراها و ...

محمد حسن سلیمانی گفت...

عکس بسیار تاثیرگذاری است
ممنون